Wednesday, January 26, 2011

KES SIIS ON RAAMATUKOGUHOIDJA?

Tekst, mille on kirjutanud Olga Einasto, TÜ Raamatukogu teenindusosakonna juhataja.

“Ma aitan kaasa, et inimesed oleksid haritud, kuid ma pole õpetaja.
Ma valdan mitut keelt, kuid ma pole tõlk.
Ma oskan hoida ja säilitada raamatuid ja muid dokumente, kuid ma pole arhivaar.
Ma sisustan ruume, valin ja kujundan mööblit, kuid ma pole sisearhitekt.
Ma tegelen küsitluste ja rahulolu-uuringutega, kuid ma pole sotsioloog.
Ma koostan eelarveid, tegelen statistikaga ja planeerin kulusid, kuid ma pole raamatupidaja.
Ma pühin tolmu riiulitelt ja kastan lilli, kuid ma pole koristaja ega aednik.
Ma kuulan iga päev ära sadu inimesi, rõõmustan koos nendega ja vajadusel lohuta neid, kuid ma pole psühholoog.
Ma koostan pressiteateid ja kujundan reklaamvoldikuid, kuid ma pole suhtekorraldaja.
Ma oskan installida arvutiprogramme ja valdan presentatsioonitehnikat, kuid ma pole IT-spetsialist.
Ma oskan leida vajalikku isegi ühe märksõna järgi, kuid ma pole detektiiv.

Jah, see kõik olen mina – RAAMATUKOGUHOIDJA!”

[Ma jumaldan oma eriala...]

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.